חדשות

מהפכה חשמלית במגדל התיכון: שדרוג מערכות קריטיות למבקר המדינה

13 אוגוסט 2024
  • חשמל
  • מצוינות
  • מקצועיות

במבצע הנדסי מורכב ומדויק, הושלם לאחרונה פרויקט חיוני לשדרוג מערכת החלפת הזנות החשמל במגדל התיכון, משכנו של מבקר המדינה. הפרויקט, שהובל על ידי חטיבת אחזקה של אלקטרהFM , נועד להתמודד עם אתגר הנדסי משמעותי: התיישנות קריטית של מערכות חשמל חיוניות שהותקנו לפני למעלה משני עשורים.

במהלך סיור סקר קליטה שנערך באתר בנובמבר 2022, זוהתה התיישנות משמעותית במערכות החלפת הזנות החשמל חברת חשמל/גנרטור במגדל התיכון, משכנו של מבקר המדינה. מערכות אלו, חיוניות להבטחת אספקת חשמל רציפה, הותקנו לפני למעלה מ-20 שנה. התיישנות זו העלתה חשש משמעותי מפני אירועי כשל שעלולים לפגוע ברציפות אספקת החשמל במתקן הקריטי.

מערכות החלפה אלו מבוססות מפסקים ותיקים מתוצרת Cutler Hammer, והוגדרו תחת קטגוריה EOL”” – End of Life מערכות שאינן מיוצרות ועבורן לא קיימים חלקי חילוף זמינים. הצוות המקצועי התרה על כך בסקר הקליטה, ואכן התרחשו תקלות משביתות במערכות אלו שלא אפשרו מענה להפסקות חשמל במתקן הקריטי. כמו כן, המערכות הישנות אכן כשלו בפעולתן, ובהעדר חלקי חילוף זמינים, לא היה מנוס מהחלפתן.

בעקבות אבחון המצב, הוחלט על שדרוג מידי של המערכות. לאחר בחינת הצעות מגוונות שאושרה על ידי הלקוח, נבחרה חברת “כהנא” המתמחה בפתרונות חשמל מתקדמים לביצוע הפרויקט המורכב.

העבודה חולקה לשני שלבים – שדרוג המערכת בגוש העליון (מבקר המדינה) ובגוש התחתון (ציבורי), והתבצעה בשעות הלילה להמעטת הפרעות לפעילות השוטפת. הפרויקט כלל החלפה מלאה של המערכות הישנות במערכות חדשניות ומתקדמות מבוססות מפסקים תוצרת “ABB” ובקרי החלפה “אמדר”, בהובלה ובליווי של צוות מקצועי מאלקטרה FM וגורמי הלקוח.

התוצאות של הפרויקט מרשימות – שיפור משמעותי באמינות וברציפות אספקת החשמל למתקן, הארכת אורך חיי המערכת והפחתה ניכרת בדרישות התחזוקה. פרויקט שדרוג מערכת החשמל במגדל התיכון מהווה דוגמה מובהקת להצלחה של תכנון הנדסי מתקדם והוצאה לפועל מדויקת של פרויקט תשתית קריטי.

חטיבת האחזקה של אלקטרה FM מוכיחה שוב את מעמדה כמובילת שוק בפתרונות ניהול ותחזוקה מתקדמים למבנים ותשתיות קריטיות. באמצעות מומחיות טכנולוגית וביצוע ללא דופי, החטיבה מבטיחה רציפות תפקודית ויעילות מקסימלית ללקוחותיה, תוך הענקת השקט הנפשי והביטחון התפעולי להם הם ראויים. מחויבותה של אלקטרה FM למצוינות ללא פשרות ממשיכה לקבוע את הסטנדרט בענף, ומבטיחה שכל פרויקט יבוצע ברמה הגבוהה ביותר.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.