Wellness חלק 2
4 דצמבר 2023אורח: אייל ברוכים, נכסי אריאל
מנהל חטיבת Fit&Spa בקבוצת נכסי אריאל, מספר על הגישה השירותית לתחום ה-Wellness והפתרונות המתקדמים שאנחנו מעניקים ללקוחות שלנו, כדי לעזור להם לשפר את ה-Wellness של העובדים שלהם.
תמליל
עידית: טל אלמוג סיפקה לנו תמונה רחבה על תפיסת ה-Wellness ואיך העובדים של הקבוצה נהנים מתוכניות שונות שמחלקת משאבי אנוש מפתחת בתחום. עכשיו נכוון את כל עולם ה-Wellness ללקוחות שלנו. למעשה, במה הלקוחות מתעניינים, איך הם עוזרים לעובדים שלהם, איזה שירותים אנחנו יכולים להציע להם ולחלק הזה של התוכנית הזמנו אורח מיוחד, את אייל ברוכים אייל הוא ראש חטיבת Fit & Spa בקבוצת נכסי אריאל. אייל אחראי על תכנון, הקמה והפעלה של מועדוני כושר וספא במתחמי מגורים, משרדים, מרכזים מסחריים, בכל רחבי הארץ. וכמובן כמובן גם ייעוץ ללקוחות בכל תחום התזונה ושמירה על אורח חיים בריא וכושר. למעשה, הפעם הראשונה שאני פגשתי את אייל הייתה כשהתייעצתי אתו על חיפוש מאמן אישי לבני הצעיר. ואני יכולה להגיד שכבר במפגש הראשון, מפגש האפורמלי, הייתה כימיה מדהימה, זיהיתי יכולות אבחון ודיוק של סופר מקצועיות מצד אייל. לרמה של התאמה מרבית, של בדיוק מה שהייתי צריכה. אז זה מדהים בעיניי. אז ברוך הבא אייל, מה שלומך?
אייל: בסדר גמור, מה שלומך?
עידית: בסדר גמור, כיף שאתה אתנו. אז החטיבה שלך למעשה התפתחה ב-2016. מה הוביל לזה?
אייל: ב-2016 למעשה זיהינו שיש צרכים משתנים של השוק, שדורשים התאמה, שאנחנו נעשה זה שהיא התאמה, כחברה שמנהלת נדל"ן. כשאני אומר צרכים, זה יכול להיות גם צרכים שיווקיים, להביא לאכלוס מהיר יותר וגם הדייר B2C שלנו, איך אנחנו נוגעים בו בצורה מיטבית יותר שיודעת לתת לו מענה. וגם זה להסתכל כמה שנים קדימה איך זה ייראה עוד בהמשך. ואז למעשה פיתחנו את החטיבה, את המענה המקצועי ובהמשך גם הובלנו את השוק לפיתוח עוד יותר. זאת אומרת, הרמנו את הרף והשוק כבר, שמנו אותו במקום אחר.
עידית: זה סוג של הובלת שוק בממד הזה.
אייל: חד משמעית, ועד היום אנחנו גם אלו שמובילים את זה והיחידים שיודעים לתת את המענה הזה.
עידית: מקסים. מה, למעשה, מההתרשמות שלך חשוב ללקוחות שלנו? מה, למעשה, הלקוח שלנו מחפש לקבל?
אייל: הלקוח מחפש לקבל, קודם כל שירות פרימיום. ושיידעו לתפור לו את החליפה.
עידית: כלומר, לא דומה לקוח אחד אל לקוח אחר.
אייל: בדיוק, בדיוק. קודם כל אני אתייחס לזה B2C שאני צריך לדעת איך יתפור לו את החליפה בצורה הטובה ביותר, לתת לו את השירות וזה יושב על איזושהי חוויה שגם ככה אנחנו מייצרים ללקוח. אם זה בא לידי ביטוי בטמפרטורה בדיוק המדויקת, בריח, בניקיון, ברמת מקצועיות של כוח אדם. אצלנו כוח אדם מוכשר גם בתוך בית ספר פנימי שלנו של הכשרות.
עידית: מה זה סוג של אקדמיות כאלה שעושים?
אייל: אקדמיה של אריאל Fit & Spa שפיתחנו אותה והבאנו שיטות אימון מיוחדות ואז אנחנו גם מביאים את הבידול. בוא, מה שאתה תקבל אצלי לא בדיוק תקבל במקום אחר.
עידית: זה ממש התאמה של "טיילור מייד" (tailor-made) כזו, כאילו חליפה מותאמת, זה הלקוח, זה הצרכים שלו ואני בונה לו איזושהי חבילה שתתאים למה שהוא מחפש.
אייל: בדיוק, אני קורא לזה חבילת 360. נוגע בכל, זה בצד של ה-B2C. בצד של ה-B2B, ליזם עצמו, אני נותן גם מענה עוטף. זאת אומרת, מרמת הבינוי של המגדל או המרכז מסחרי יחד עם האדריכלים, אנחנו נותנים ייעוץ מקצועי ותכנון.
עידית: זה עוד בשלב הראשוני, עוד לפני.
אייל: זה עוד כמה שנים עוד לפני שהוא בכלל, המגדל עומד
עידית: חשוב, חשוב מאוד.
אייל: ואנחנו יודעים גם לפי הצפי אכלוס לבוא ולסדר את השטח, כי כל מטר הוא מאוד מאוד יקר. וכל אלו יחד ועוד ועוד. למעשה, המטרה העיקרית שלנו היא לבוא ולהעלות את הערך הנדל"ני בצד של היזם. אנחנו מעלים לו את הערך באמצעות שירותי פרימיום האלה שאנחנו נותנים לו, כי אליו ירצו לבוא.
עידית: הוא הופך להיות יותר אטרקטיבי.
אייל: מותג, כן.
עידית: מצוין. מה למעשה גישת השירותים שלנו? איך אנחנו מגישים את השירותים שלנו?
אייל: אז, כמו שאמרתי מקודם, זו התאמה אישית, ממש "טיילור מייד" גם ללקוח וגם ליזם. וכמה שיותר לגעת בנושא של mindfulness, של ארגונומיה, של שירותים לחברות. חברה של 400 עובדים תבוא ותגיד אני רוצה עכשיו לקחת שבוע בריאות, אז יכול להיות שאנחנו ניקח אותם לעשות "מרוץ למיליון" אורבני בתל אביב, יכול להיות שאנחנו ניקח אותם לעשות סאפ בים או סאפ יוגה בים, כל מיני דברים כאלה מיוחדים. ואנחנו יודעים לגעת גם בצד הקהילתי, שאנחנו מייצרים איזושהי קהילת wellness. יכול להיות שבאותו נכס יש מעל ל-40 חברות שלאו דווקא הם הייטק. ההתכנסות שלהם לאזור ה-wellness הם לא יפגשו במסעדה ויתחילו לדבר, הם יישבו באימון קבוצה כזה או אחר, ונוצרות חברויות וקשרים עסקיים מאוד מאוד איכותיים.
עידית: בזכות הקהילה בעצם.
אייל: בזכות הקהילה שיש לה השפעה. עכשיו, עוד מילה על הקהילה. הקהילה זה משהו שהוא, מעבר לזה שיש לו כוח והשפעה, זה משהו נדרש היום. מ-2011-2012 יש גרף עלייה של בדידות והתכנסות פנימה בגלל הטכנולוגיה.
עידית: כן, אנחנו עושים נורא מנותקים, כל הסיפור של Covid, כל אחד ככה נמצא עובד מהבית, מחוץ על משרד.
אייל: נכון, ה-Covid העצים את זה. אז למעשה הקהילת ה-Wellness רק נותנת איזשהו פתרון והיא רק תתעצם עם השנים.
עידית: יפה, יפה מאוד. אז איזה שירותים בעצם פיתחנו אצלנו, בתוך הקבוצה?
אייל: אז אנחנו פיתחנו קודם כל ניוזלטר קבוע. אנחנו עושים קבוצות וואטסאפ, אנחנו מעלים את המודעות עם הרצאות, ויצירת עניין, משחקיות. משחקיות זה משהו שהוא תופס גם אלייך, גם אליי, וגם לכל אחד.
עידית: עניין המודעות הוא בכלל מאוד מאוד לדעתי קריטי בנושא, כי לא כל החברות יש להם את המודעות הזו של "אוקיי, סביבת העבודה של העובד, ובוא נדאג על הסביבה הבריאה", לא כל הארגונים עוד שם.
אייל: הם עוד לא שם, והתפקיד שלנו הוא להמשיך ולהרים את הרף, כדי להביא אותם, אין ברירה, בסוף יש מובילי שוק, והם, אנחנו מובילים את השוק לשם. מאוד מאוד חשוב.
עידית: מודעות ל-Wellness, לצורך העניין, לגמרי.
אייל: בדיוק, בדיוק.
עידית: אז איפה אתה רואה את תחום ה-Wellness, אם אנחנו ניקח עכשיו עוד איזה חמש שנים קדימה?
אייל: אז קודם כל, תחום ה-Wellness, הוא ימשיך להתעצם מבחינה חדשנית וטכנולוגית. מה, אנחנו למשל היחידים בארץ, שעושים תכניות אימון והתאמות, אותו "טיילור-מייד" שלנו, אנחנו עושים את הכל אפליקטיבית עם אייפד.
עידית: נגיש, קל, פשוט להפעלה.
אייל: ואלייך מגיע, בדיוק, אין כזה דף ועט. מה שקורה בשאר מועדוני כושר בכלל בארץ, זה לוקחים דף ועט וכותבים. אני לוקח אייפד, נותן לך פעם אחת אבחון ותוכנית, וכל השאר מה שאת צריכה לעשות זה לבוא עם פלאפון אישי שלך, את סורקת על כל מתקן, ואת רואה כבר מה צריכה לעשות. אני לעומת זאת יכול לשב ולשתות שייק בים, ולראות בדיוק את הטווח תנועה.
עידית: ואתה כאילו צופה, כאילו אתה נמצא איתי בתוך האימון.
אייל: והכל נשמר בענן, מחר בבוקר תעשי את זה גם בטוקיו, תדעי גם את זה, התוכנית תלך איתך.
עידית: בגלל זה אמרת 360, זה סירקל (גלגל) כזה כל הזמן.
אייל: בדיוק, בנוסף לזה, שיטות אימון ייחודיות, כמו שאנחנו למשל הבאנו מאיטליה, שרק אנחנו עושים את זה בארץ, ימשיכו להתעצם, שמעצימות גם טכנולוגיה, גם קהילה, וגם ורסטליות מקצועית, שיודעת לאתגר גם את המוח, את הבריינג'ים, את הדברים, עוד קצת, כי בסוף לו, לקוח תמיד משעמם. הוא רוצה כל פעם שיגרו אותו ב...
עידית: מה הדבר החדש הבא, קדימה.
אייל: כל הזמן, והדבר החדש שאני עושה, ואת לא עושה, זה מה שאני רוצה... זה בסוף מה שהשיח שמדברים עליו, שאני עושה משהו ייחודי, והוא נותן לי ערך גם בריאותי, וגם קהילתי, וגם חדשני, וגם מדבר אליי. אני לא צריך להשקיע יותר מדי מהזמן שלי, והכי חשוב, אתה זמין לי 24-7, כי הכל בענן.
עידית: נכון.
אייל: אז אתה יכול בשנייה.
עידית: זה באמת מצייר תמונה שהיא נורא, כל נורא נגיש, נורא פשוט להפעלה, נורא ידידותי. וכמו שאמרת, גם נורא נורא מחבר, וכמה זה חשוב היום, כשהאנשים חווים את הריחוק הזה, הם צריכים משהו להתחבר אליו.
אייל: מאוד.
עידית: שיהיה איזשהו דבר שהם ירגישו חלק מה.
אייל: מאוד. אז עוד חמש שנים בקצרה, על השאלה שלך, יותר טכנולוגיה, יותר קהילתיות, יותר כל נושא הזה של המענה לבדידות של לקוחות, וגם המנכלים ובעלי החברות ידחפו יותר, מה שדיברנו מקודם על סביבת העבודה, לא תהיה סביבת עבודה שהיא לא ארגונומית.
בין אם זה בבית, אגב, בהיבט ההיברידי, שידעו לשלוח את התזונאית, את המאמן, בין אם זה...
עידית: זה כבר היה ברירת מחדל.
אייל: זה כבר ברירת מחדל, וההיברידי הולך איתנו קדימה, והוא ימשיך ללכת איתנו קדימה, רק הבוקר יצא בכלכליסט כתבה כזאת, שההיברידי עוד ממשיך, החברות מאריכות את ה...
עידית: זה היה בהחלט, הייתה לנו תוכנית שלמה על נושא ההיבריד, ואני לגמרי חושבת שלשם אנחנו הולכים.
אייל: וזה מה שנקראWellness עד בית הלקוח, ויש תקן...
עידית: קצה לקצה.
אייל: בדיוק, וכמו שיש תקן קיימות, יש קן wellness, וזה תקן שנכנס חזק חזק, וזה דרישה, גם ליזמים.
עידית: זה מה שנקרא, זה כבר לא nice to have, זה must have, אנחנו כבר במקום הזה.
אייל: בדיוק.
עידית: יפה, אז תודה רבה, אייל, העשרת לנו מאוד את הידע בתחום.
אייל: תודה לך.
עידית: שמחים על התוכנית, שהצטרפת והקדשת מזמנך, אז תודה רבה.
אייל: תודה.