חדשות

“בטיחות – כחלק מהדרך ולא על הדרך”

17 יולי 2024
  • Innovation
  • בטיחות

בשבוע שעבר התקיים ביקור בטיחות חשוב בבנק הדם הלאומי ברמלה, כחלק משבוע הבטיחות באלקטרה FM. הביקור נועד להבטיח שכל העובדים באתר, הן מאלקטרה FM והן מחברת טווס, מודעים לחשיבות הבטיחות במקום העבודה ופועלים בהתאם לנהלים ולפרוצדורות.

בנק הדם הלאומי משמש כמרכז איסוף, בדיקה והפצה של תרומות דם עבור כל בתי החולים בישראל. פעילותו התקינה של הבנק חיונית להצלת חיים רבים, ולכן שמירה על רמת בטיחות גבוהה במקום העבודה היא קריטית.

הביקור התקיים בראשותו של אבי מצליח, מנכ”ל חטיבת האחזקה באלקטרה FM ובהשתתפותם של גיל גולדשמידט, סמנכ”ל שירות ותפעול, פיקי קופמן, סמנכ”ל הנדסה ורכש, אילן כהן, מנהל סניף שפלה בטווס, רפי יאיר, מנהל תיק לקוח באלקטרה FM, מישל מגירא, ממונה בטיחות אלקטרה FM.

בביקור השתתפו כמובן גם צוות האחזקה, מנהלי ומפקחי חברת טווס המוצבים במתקן:
צ’רלי ביטון, מנהל אחזקה בבנק הדם, יקי לוי, סגן מנהל אחזקה FM, רוברט זבולון, איש אחזקה, ענת בראשי, מנהלת אתר טווס, פלג הדר, חשמלאי אחזקה, גיא איזקוביץ, מפקח מצוות המפקחים של טווס, טל פלום, עובד כללי, זהבה ממו, מתאמת תפעול, יוסי נימני, כיול ובקרה ובוריס שטרן, חשמלאי ראשי אחראי בקרה וכיול.

את המפגש פתח גיל גולדשמידט והציג את שבוע הבטיחות של קבוצת אלקטרה בכלל ואת מהות הביקור בבנק הדם בפרט. גיל הוסיף והודה לכל אנשי הצוות באתר, על העשייה הענפה לכל אורך השנה.

אבי מצליח, מנכ”ל חטיבת האחזקה באלקטרה FM, דיבר על החשיבות והדגשים בעולם הבטיחות והאיכות, עליהם אנו מחויבים לתת את תשומת הלב הנדרשת וכן על החובה שלנו לעבוד תמיד לפי נהלי הבטיחות והפרוצדורות הקיימות בארגון. אבי הוסיף ואמר: “אנחנו עוסקים במקצוע מסוכן, עולים לגגות, מטפסים על סולמות, מתחזקים מערכות אלקטרומכניות, נכנסים לתוך חללים מוקפים עם מסכות חמצן ועוד. יש לנו נהלים, יש לנו סקרי סיכונים. אנחנו מעניקים למנהלים ולעובדים את כל הכלים הנדרשים  – תקראו, תבינו ותעבדו על פי הנהלים”. לבסוף אבי מצליח הדגיש: “קיים הסכם בינינו. אנחנו רוצים שכולם יחזרו הביתה בשלום למשפחות. לא יהיו פשרות וויתורים למנהלים ועובדים שלא יקפידו על נהלי הבטיחות והאיכות בחברה”.

לאחר דבריו, דיבר סמנכ”ל ההנדסה והרכש, פיקי קופמן: “עלינו לחשוב ולהקפיד בנושא הבטיחות. יש להקפיד על ביצוע ניהול סיכונים לכלל המשימות החברה. אי הקפדה על כך תגרור כשלים בביצוע הן באיכות והן בבטיחות. כמו כן, יש להקפיד על העברת מסרים בנושא הבטיחות המועברים מעת לעת מהנהלת החברה, אי העברת המידע לעובד הינה כשל ניהולי אשר מסכן את העובד, את הלקוח והעוברים והשבים. על המנהלים להעביר מסרים בישיבות הצוות השוטפות וכן להעביר תדריך בטיחות לפני משימות מורכבות. שימו לב כי כל תחקיר אנחנו מפיצים גם במייל וגם בפורטל”.

לסיום החלק הראשון של הביקור, אמר גיל גולדשמידט והדגיש: “בטיחות עושים כחלק מהדרך ולא על הדרך”. בסבב ההתייחסויות ציינו המשתתפים על החשיבות ביישום הנקודות שעלו בקרב עובדיהם. אילן כהן, מנהל סניף טווס, אלקטרה FM: “למדתי מהמפגש והחכמתי, איישם את זה ביתר הלקוחות”.
ענת בראשי, מנהלת אתר טווס “נמשיך להקפיד על נושא הבטיחות מול עובדי הניקיון כי בעינינו זהו אחד הדברים החשובים ביותר”. צ’רלי ביטון, מנהל האחזקה בבנק הדם: “אנחנו נחדד את המסרים השונים בקרב העובדים בבנק הדם, נעביר לעובדים את הנושאים שעלו כאן – ונמשיך להקפיד ביתר שאת על הדברים”.

לאחר הדיונים, התקיים סיור בבנק הדם הלאומי, בו למדו המשתתפים על פעילותו החשובה של הבנק ועל תרומתו החיונית למערכת הבריאות בישראל. בין היתר, למדו המשתתפים על תהליך איסוף הדם, בדיקתו והפצתו לבתי החולים, ועל החשיבות הרבה של שמירה על תנאי אחסון נאותים של תרומות הדם.

בנק הדם הלאומי ממלא תפקיד חיוני במערכת הבריאות בישראל. הוא אחראי על אספקת תרומות דם לכל בתי החולים בארץ, ותרומות אלו מצילות חיים רבים מדי שנה. פעילותו התקינה של הבנק חיונית לביצוע ניתוחים, טיפולים רפואיים דחופים והתמודדות עם מצבי חירום.

שמירה על רמת בטיחות גבוהה במקום העבודה בבנק הדם הלאומי היא תנאי הכרחי להבטחת פעילותו התקינה. עובדים בריאים ומוגנים יכולים לבצע את עבודתם בצורה יעילה ומהימנה יותר, ובכך להבטיח את אספקת הדם בצורה בטוחה ומהירה לכלל תושבי ישראל.

ביקור הבטיחות המוצלח בבנק הדם הלאומי היה אירוע משמעותי שהדגיש את חשיבות הבטיחות במקום העבודה, העביר ידע חיוני בנושאים אלו, וחיזק את תחושת הערבות ההדדית בין כל הגורמים המעורבים. הביקור תרם רבות להגברת המודעות לנושא הבטיחות, והדגיש את המחויבות של אלקטרה FM, חברת טווס ובנק הדם הלאומי לשמירה על סביבת עבודה בטוחה ותקינה.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.