חדשות

המעבר לאבטחה טריטוריאלית

10 אוקטובר 2024
  • Security
  • אבטחה
  • אבטחה טריטוריאלית
  • אבטחת ערים

אמיר רוזנטל, יועץ בתחום האבטחה באלקטרה סקיוריטי, בן 55 גר בקיבוץ כפר מנחם. נשוי לתום ואבא ל-3 ילדים, 2 בנות ובן הזקונים, אפיק, לוחם מגלן שנהרג ב-7/10 בהיתקלות מול עשרות מחבלים שתקפו את קיבוץ “נחל עוז”. אמיר הינו מחלוצי התומכים בתפיסת האבטחה הטריטוריאלית ברשתות המזון והקמעונאות.

בשיחה על האתגרים העכשוויים בתחום האבטחה, מסביר רוזנטל: “לצערי האויב שלנו אינו טיפש והבנו את זה טוב מאוד ב-7 באוקטובר. מה שנראה לנו שהוא לא רואה – הוא רואה ולומד. היום הוא רואה את האפקטיביות והנראות של המערך הזה וזה חלק מהמניעה וההרתעה. כמו לכל איום ביטחוני יש 3 מעגלי מענה; מניעה, הרתעה וסיכול. שיטה זו עונה על שלושתם.”

החל משנות ה-2000 נבנתה בישראל תפיסת אבטחה שהותאמה לאיומי הייחוס באותה התקופה (מחבלים מתאבדים, פח”ע מאורגן, והמענה היה מענה הולם). בעסקים היה צופה סורק, מאבטח, בודק ביטחוני וכו’. עם השנים התפיסה הותאמה על ידי חטיבת האבטחה למציאות המשתנה וצומצמה בהתאם עד לרמה שעסק, הגדול מ-800 מ”ר, היה מחויב במאבטח בסיסי אחד בלבד בדלת הכניסה. מה שלא השתנה היא תפיסת האבטחה בעסקים, בהתאם לפריט 6.2 בחוק רישוי עסקים. נוצר מצב שאיכות ורמת המאבטחים הלכה וירדה ובו זמנית עלויות התפעול שלהם הלכו ועלו… כך שלא הייתה כל הלימה בין רמת ההוצאה, אשר הלכה ועלתה משמעותית, לאיכות המענה והאבטחה, שהלכה וירדה, כאמור.

רוזנטל מדגיש את היתרון המרכזי של השיטה החדשה: “תפיסת אבטחה טריטוריאלית נותנת מענה לכלל האיומים על העסק וסביבתו כאשר כל אחד מעובדי הסניף יכול, בעת הצורך, להקפיץ את הלוחמים.”

בהתייחסו לצורך בשינוי, מוסיף רוזנטל: “השינוי בתפיסת ההפעלה נובע בראש ובראשונה בצורך להתאימה לשינויים באיומי הייחוס. התפיסה הקודמת נשענה על איומי הייחוס של האינתיפאדה השנייה וזה למעלה מעשור שאני פועל בנושא מתוך אמונה מקצועית שיש לשנות את התפיסה. הקורונה שינתה את המציאות, עקב גידול משמעותי בחוסר במאבטחים בחטיבת המוצעת ירודה. המצב לפיו באותו רחוב אחד מוצבים מספר “מאבטחים” שרובם לא אפקטיביים בפתחים של עסקים שונים ללא כל תקשורת ביניהם, כאשר הם מועסקים ע”י חברות שונות הוא דבר שהיה צריך לשנות. היום אני שמח לומר שבעקבות שינוי השיטה, והמעבר לאבטחה הביטחון של העובדים והלקוחות הרבה יותר גבוהה מאשר בזמן שעמד מאבטח בדלת, כולל גם הטיפול באירועים חריגים.”

אריק רגב, מנכ”ל אלקטרה סקיוריטי, מדגיש את חשיבות האדפטציה והחדשנות בתחום האבטחה. לדבריו, השנה האחרונה הוכיחה את נחיצות המעבר לתפיסת האבטחה הטריטוריאלית, שמספקת מענה מקיף ואפקטיבי יותר לאתגרי הביטחון העכשוויים. אלקטרה סקיוריטי רואה בעצמה שותפה אסטרטגית בהובלת שינוי זה, תוך מחויבות למקצועיות, חדשנות ומתן פתרונות מותאמים לצרכי הלקוחות והמציאות המשתנה.

לדברי רגב: “המעבר לתפיסת האבטחה הטריטוריאלית מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בעולם האבטחה המסחרית. זוהי תפיסה שמשלבת טכנולוגיה מתקדמת עם כוח אדם איכותי ומיומן, ומאפשרת מענה מהיר ואפקטיבי לכל תרחיש. אנו גאים להוביל את השינוי הזה בשוק הישראלי.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.