חדשות

רובוטים תומכים את ענף הניקיון: פתרון טכנולוגי להגברת היעילות

24 יולי 2024
  • חדשנות
  • ניקיון
  • קיימות
  • רובוטים אוטונומיים

ענף הניקיון סובל ממחסור כוח אדם חמור, בישראל וגם בעולם המערבי, בישראל קיים מחסור של כ- 42,000 משרות פתוחות בישראל ללא מענה כתוצאה מביקוש הולך וגובר, צניחה בהצטרפות עובדי ניקיון צעירים ואיסור על פי חוק בהעסקת עובדים זרים במקצוע הניקיון.

מחסור בכוח אדם מייצר תקלות דרמטיות בשירות הניקיון ושימוש ברובוטים שוטפים אוטונומיים נותן את התקווה והמענה לכאב הגדול של מחסור בעובדי ניקיון .

טווס כחברת ניקיון המובילה בישראל, אוחזת במצערת החדשנות כבר מס’ שנים, חוקרת ברחבי העולם את תעשיית הניקיון ואמצעים טכנולוגיים חדשניים על מנת לייעל את עבודת הניקיון ואף לייצר עניין ושינוי במלאכת הניקיון עבור העובדים. טווס זיהתה את הפוטנציאל הטמון ברובוטיקה והשיגה מיומנות בהחלטה כיצד להטמיע את הרובוט אצל לקוחותיה כפתרון חדשני, יעל ובטיחותי כחלופה משתלמת לכוח אדם שנמצא במחסור ממושך.

ניסוי פיילוט שביצעה החברה לאחרונה הוכיח תוצאות מרשימות: הרובוטים הצליחו להגיע לתפוקה של 97% מהמשימות שהוגדרו להם!

הרובוטים המשמשים בתחום הניקיון כיום מצוידים במגוון טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את יעילותם ואיכות עבודתם. במרכז יכולותיהם עומדת מערכת ניווט חכמה, המאפשרת להם להתמצא באופן עצמאי בסביבתם. מערכת זו מתחשבת במכשולים שונים ובתנועת אנשים, מה שמאפשר לרובוטים לנוע ולנקות ביעילות גם בסביבות מורכבות ודינמיות.

הרובוטים מצוידים גם במערכת שטיפה או שאיבה עוצמתית, המסוגלת להתמודד עם מגוון רחב של חיפויי רצפה. בין השטחים שהרובוטים יכולים לנקות נכללים קרמיקה, שיש, שטיחים, PVC ועוד. יכולת זו מבטיחה שהרובוטים יכולים לספק פתרון ניקיון יעיל במגוון רחב של סביבות ומבנים.

כדי להבטיח פעולה רציפה וממושכת, הרובוטים מצוידים בסוללות חזקות. אלה מאפשרות להם לעבוד לאורך זמן ללא צורך בהטענה תכופה, מה שמגביר את יעילותם ומפחית את זמני ההשבתה.

היתרונות של שילוב רובוטים בשירותי הניקיון הם רבים ומשמעותיים:

  1. יעילות: הרובוטים מסוגלים לעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ללא הפסקות. יכולת זו מאפשרת להם לכסות שטחים גדולים בזמן קצר יחסית, מה שמגביר את היעילות הכוללת של תהליכי הניקיון.
  2. דיוק: הרובוטים מבצעים את עבודתם בצורה אחידה ואיכותית, תוך הקפדה על פרטים קטנים. זה מבטיח רמת ניקיון גבוהה ועקבית לאורך זמן.
  3. חיסכון בעלויות: שימוש נכון ומושכל ברובוטים יכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות כוח האדם. זה מאפשר לחברות הניקיון לייעל את פעילותן ולהציע שירותים תחרותיים יותר.
  4. שיפור תנאי העבודה: הרובוטים מבצעים את המשימות הפיזיות הקשות ביותר, מה שמקל על בריאותם וחוסנם של עובדי הניקיון, במיוחד העובדים המבוגרים. זה מאפשר לעובדים האנושיים להתמקד במשימות פרטניות אחרות שדורשות מגע אנושי ומיומנויות מורכבות יותר.
  5. שירות לקוחות משופר: בזכות היעילות והדיוק של הרובוטים, חברות ניקיון יכולות לספק שירותים טובים יותר ללקוחותיהן. יתרה מזאת, איסוף וניתוח נתונים בזמן אמת מעניקים לחברות את היכולת להציע שירות מבוסס נתונים, המותאם אישית לצרכי הלקוח ומוביל לשיפור מתמיד בביצועים.

שילוב כל היתרונות הללו מאפשר לחברות הניקיון לספק שירות איכותי, יעיל וחסכוני יותר, תוך שיפור תנאי העבודה של עובדיהם ושביעות הרצון של לקוחותיהם.

טווס Green is Clean היא חלוצה בתחום הטמעת רובוטים ופתרונות טכנולוגים נוספים בתעשיית הניקיון בישראל. החברה יודעת לבדוק ROI מדויק להשקעה ברובוטיקה ע”י ביצוע מדידת ביצועים של משימות ורואה בכך צעד משמעותי לקראת עתיד חדשני ויעיל יותר עבור הענף, תוך מתן מענה למחסור בכוח אדם ושיפור איכות השירותים ללקוחות.

הצלחת הפיילוט שהחברה ביצעה בחודש האחרון מצביע על כך כי הדור החדש של רובוטים שוטפים אוטונומיים יכול לשמש פתרון יעיל ובמקרים מסוימים גם חלופה כלכלית למחסור בכוח אדם בענף הניקיון. צפוי שיותר ויותר נותני שירותים ולקוחות יאמצו טכנולוגיה זו בשנים הקרובות.

עם התקדמות הטכנולוגיה והוכחת יעילותה, טווס מובילה את הדרך לעתיד שבו רובוטיקה וחדשנות לא רק משלימים את העבודה האנושית, אלא גם מעצבים מחדש את תעשיית הניקיון לטובת כל המעורבים – עובדים, לקוחות וחברות כאחד.

גלו עוד

כאן תוכלו למצוא את כל החדשות והעדכונים של צוות אלקטרה FM, החל משירותים חכמים מתקדמים ועד לטרנדים מתפתחים בתחום ה-IFM, הכול במרחק לחיצת עכבר.