מבוא
1 דצמבר 2023מנחה: עידית שני, סמנכ"ל תחום IFM ולקוחות אסטרטגיים
אלקטרה FM כקבוצה שמובילה את התחום ה-IFM בישראל, בפחות משש דקות נספר מי נגד מי במודל השירות הייחודי הזה ולמה אפשר לצפות בתכניות הבאות.
תמליל
אנחנו מודים לכם שלקחתם זמן מהיום העמוס שלכם כדי להקשיב לתכניתנו ונרגשים להשיק את הפודקאסט הראשון מסוגו בארץ לתחום ה-IFM!!! סדרת הפודקאסט שלנו תדבר על מגוון תחומים מעולמות ה-IFM. כך שגם אם אתם עדיין בכלל לא מכירים את המושג או שאתם פשוט מעוניינים להעמיק את הידע שלכם, אז הפודקאסט הזה הוא בדיוק בשבילכם!! אתם מוזמנים להצטרף אלינו לתכניותינו הבאות, שם תוכלו להאזין לראיונות שערכנו עם אורחים מקסימים ומובילים בתחום ה-IFM.
שמי עידית שני, סמנכ"ל תחום IFM ולקוחות גלובליים אסטרטגיים בקבוצת אלקטרה FM.
הצטרפתי לאלקטרה לפני כ-3 שנים , בעלת ניסיון עשיר של כ-20 שנים בתחום ה-IFM ותפעול עבור חברות היי טק בחברות גלובליות.
אני נשואה ליגאל ואמא לבן ותומר ומתגוררת בהוד השרון.
במסגרת תפקידי, אני מובילה את תחום ה-IFM בקבוצה, שזה כולל, בין היתר, הכשרות מותאמות לבעלי תפקידים בפרוייקטי IFM , יצירת קהילת IFM מתפתחת, וכמובן כל ההיבט העסקי הגלובלי, שכולל שיתופי פעולה אסטרטגיים וליווי והטמעה של פרויקטי IFM מקצה לקצה.
יחד איתי בצוות עובדים עינב וגל. עינב הוא מנהל פעילות בפרויקט IFM קלאסי וגל מרכז את כל תחום הקיימות, מה שאנחנו קוראים לו Sustainability, ושניהם תומכים בכל העשייה והתהליכים של קהילת IFM.
אז אתם בטח שואלים את עצמכם, מה פתאום פודקאסט עכשיו? בחרנו בפלטפורמה הזאת כי קודם כל היא מגניבה ושונה ושנית היא מאפשרת לנו להעמיק קצת יותר בנושאים השונים בצורה קצת יותר אטרקטיבית.
מה שאנחנו מקווים לעשות בתכניות הבאות, הוא לחשוף אתכם לטרנדים מובילים,ל אסטרטגיות השיווק, טכנולוגיה וחדשנות, חווית הלקוח וכל שיתופי הפעולה שמתרחשים בקהילת ה-IFM.
רגע לפני שאנחנו צוללים פנימה, כדאי שנסביר מה זה בכלל IFM. אלו ראשי תיבות של Integrated Facility Management – כלומר, מודל תפעול אינטגרטיבי. זהו מודל שמרכיב ומשלב את כלל עולמות השירות בתפעול ואחזקת נכסים באמצעות צוות מומחים אחד במיקור חוץ. תפיסת ההפעלה במודל האינטגרטיבי כחברה שנותנת שירותים ללקוח, צריכה לצאת מנקודת מבט של שותפות ושקיפות מלאה, זה שם המשחק. הלקוח שלנו, לקוח הקצה, יכול לעסוק בעיסוק הליבה (ב-CORE BUSINESS) שלו, מתוך ידיעה שיש לו שותף עסקי אמיתי שמעניק לו שקט תפעולי, שתומך במטרות העסקיות של הארגון, שאחראי על ניהול התקציבים ומהווה ציר מרכזי בביצוע המודל התפעולי.
כשהרעיון הכללי מאחורי התפיסה הוא להפוך את העובד של הדור הישן, המסורתי, זה שהסתובב במסדרונות עם מיליון המפתחות המצלצלים על החגורה שלו (אתם מבינים על מה אני מדברת) להפוך אותו למנהל FM, מנהל אתר, מנהל ששולט בכל עניין במתקן ופועל מתוך גישת אירוח, ממש כמו בבית מלון.
השימוש במונחים כמו "ספק" ו"קבלן ביצוע", התעדכנו למושגים רחבים יותר כמו: "שותף עסקי" (Business Partner), "מומחה תוכן" (Expert Lead).
"מערכת היחסים" בין חברת הניהול לבין הלקוח היא לא כמו שהייתה בעבר. כשהלקוח הממוצע, בדמות חברה בינלאומית, מבקש לקבל תפיסת שירות חכמה, מקצועית, חדשנית, חסכונית, לשקף נתונים, למדוד כל הזמן, לעשות Lesson Learned, וכמובן לייצר ערך מוסף לארגון לצד התייעלות ורווח תפעולי משמעותי.
מודל ה-IFM התחיל בחו"ל ושם לומדים את תפקיד ה-FM במוסדות להשכלה ייעודיים לתחום. אנחנו פה בישראל עוד קצת מאחור, אבל לא ירחק היום שגם כאן מקצועות ה-FM יהיו מוכרים, עתירי ידע עם מוסדות אקדמיות של IFM.
בפודקאסט נציג חלק מהתמורות והמגמות בשירות ה-IFM.
אז קדימה מחכים לכם בתוכנית הבאה.